2 czerwca 2015

DIY baza pod cienie do powiek



Przeglądając różne strony w internecie natknęłam się na przepisy na bazę pod cienie do powiek, a ostatnio zastanawiałam się nad kupnem jakiejś, więc stwierdziłam, że spróbuję, czy taka własna spełni moje oczekiwania.

Przepis jest bardzo prosty, wszystkie potrzebne składniki z pewnością znajdziecie w domu:
  • wazelina kosmetyczna
  • krem do rąk - zawiera glicerynę, która jest dobrym składnikiem łączącym, krem którego użyłam dodatkowo zawiera wyciąg z masła shea, który pięknie pachnie i doskonale nawilża
  • dodatkowo jeszcze jakiś krem nawilżający, może być taki do okolic oczu, ale to już wg własnych upodobań
  • podkład/fluid
  • sypki puder lub bronzer
  • mąka ziemniaczana
  • pojemniczek po kremie albo mały słoiczek - coś w czym będzie przechowywany produkt
  • patyczek do wymieszania
  • łyżeczka
 Jeżeli posiadacie jakieś próbki kremów bądź podkładów to właśnie w tym przepisie możecie je użyć, produkty wcale nie muszą być dobre jakościowo, ale pamiętajcie, żeby nie zawierały substancji, które mogą podrażnić Wasze oczy.


Składniki dodawałam 'na oko' tzn mniej więcej 3/4 łyżeczki
  1.  Wazelinę, krem i podkład w odpowiednich proporcjach dajemy do wcześniej przygotowanego pojemniczka
- wazelina



- krem do rąk


- fluid/podkład


- te 'lepkie' produkty mieszamy patyczkiem


 
 2. Sprawdzając konsystencję dodajemy krem nawilżający


3. Po wymieszaniu dodajemy produkty 'sypkie'

- puder i/lub bronzer


- mąka ziemniaczana - jej dałam więcej niż pudru, ponieważ pudru było mi szkoda ;)


4. Wszystko mieszamy sprawdzając konsystencję, jeśli wydaje Wam się, że czegoś brakuje to śmiało możecie dodać tak, aby konsystencja Wam odpowiadała

Oto jak cienie prezentują się z bazą i bez:


Wiem, że takich przepisów jest mnóstwo, ale wydaje mi się, że tutaj są najłatwiejsze do znalezienia składniki i zajmuje to nie więcej niż 10 min. :)
Dajcie znać, czy używaliście kiedyś bazy własnoręcznie zrobionej! :)

7 komentarzy:

  1. lubię takie pomysły, można zaoszczędzić naprawdę sporo pieniędzy! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie i potrzeba naprawdę niewiele czasu :)

      Usuń
  2. Ja nie uzywalam nigdy własnoręcznie robionej bazy. A jak z trwałością cieni na powiekach? Nie zbierają sie w załamaniach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymają się ok 10h, trzeba nakładać niewielką ilość i efekt jest bardzo zadowalający, oczywiście w zależności od upodobań, ale można wypróbować, bo robi się łatwo i szybko :D

      Usuń
  3. Świetny pomysł, baza pod cienie zawsze się przyda, a wykonanie tej kosztuje grosze. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. https://katie-yasmin.blogspot.com/
    Swietny post :) pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń